Warning!


Idag hyrde jag och min crew en bil och for till Mt Warning för lite hiking! Det är tydligen en gammal vulkan (verkade sist för över 20 miljoner år sedan, oldie) som har en topp på 1157 möh. En "mysig" liten vandringsled på 8,8 km rakt upp och rakt ner. Jag var mest taggad på min pastasallad som skulle spisas på toppen.




Carln!




Litt landskap




Americano Megan, Tysken Andrea och svennebananen Johannapanna




Gaaanska brant på vissa ställen




En obligatorisk paus




Toppo! Blickar ut över guld kusten och Surfers Paradise! 




Cheesecake på vit choklad va vi för bövelen värda efter 4,5 timmar av klättring!


När vi väl kommit ner hittade vi en skylt som sade att Warning var helig mark för Aboriginer och att man av respekt inte borde gå upp. Ops. 



/ Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0